książkowe nowości, czyli co przeczytałam w lutym


Po krótkiej przerwie wracam do Was z pozycjami, które w ostatnim czasie pojawiły się w mojej domowej biblioteczce. W lutym udało mi się przeczytać sześć książek i akurat tak wyszło, że większość z nich to poradniki.



"Manufaktura codzienności" Joanna Matusiak
Joanna Matusiak pięknie pisze o swojej codzienności. Uczy nas jak dostrzec małe szczęścia wokół nas, które spotykają nas każdego dnia. "Manufaktura codzienności" pomaga nam w dokonywaniu przemyśleń, nie zawsze łatwych i przyjemnych, ale zawsze zmierzających w stronę wyciągania czegoś pozytywnego z każdej sytuacji. Życie jest piękne i powinniśmy nauczyć się je doceniać przy każdej możliwej okazji.

"Prostota | siła codziennych rytuałów" Brooke McAlary
To książka o tym jaką siłę dają nam codzienne rytuały. Dzisiejszy świat pędzi niesamowicie a my razem z nim. Brooke McAlary dzieli się z nami sposobami jak zwolnić i jak skupić się na najprostszych czynnościach. Zwykłych codziennych czynnościach, dzięki którym możemy chwilę odetchnąć. Pokazuje, że warto skupić całą swoją uwagę na tym, czym w danej chwili się zajmujemy nie wybiegając myślami w przyszłość. Skupić się na tym, co tu i teraz.

Część porad zawartych w tej książce na pewno nie będzie dla nikogo nowością, ale skłaniają nas one do zastanowienia się nad tym, co w życiu jest istotne.

"Być szczęśliwym na Alasce" Rafael Santandreu
Książkę tę kupiłam w dniu premiery a następnego dnia miał ją już cały Instagram. Trochę się przez to do niej zraziłam, bo wiecie jak to jest z książkami promowanymi na Instagramie. Najczęściej są to ładne wydmuszki, ale bez interesującej treści w środku. W tym przypadku okazało się inaczej, bo książkę czyta się szybko i przyjemnie. Napisana jest z lekkością i humorem, i zawiera dużo przykładów z życia. Znajdziemy w niej konkretne wskazówki jak zmienić nasze podejście do pewnych sytuacji i jak zamienić negatywne emocje w coś pozytywnego.



"Burczy mi w brzuchu | śniadania" Tosia Kolo, Marta Śliwka
Śniadanie to zdecydowanie mój ulubiony posiłek dnia. Mogłabym go spożywać o każdej porze. W szczególności uwielbiam weekendowe poranki, kiedy nigdzie się nie spieszymy i możemy cieszyć się każdą wspólnie spędzoną chwilą. Wtedy też mamy więcej czasu, żeby pokombinować w kuchni i trochę bardziej urozmaicić nasze posiłki. Dzięki tej książce (cudownie wydanej) nasze slow poranki stały się jeszcze piękniejsze.

"It bag | historia torebką pisana" Eliza Głowinkowska-Domagała 
Mianem it bag określa się model torebki, który staje się kultowy i jest obiektem pożądania. Torebka jest nie tylko ładnym dodatkiem, ale również określa nasz styl, status i prestiż. Jak do tego doszło, że torebka stała się niezbędna dla każdej kobiety?

Historia ewolucji torebek jest ściśle związana z historycznym procesem emancypacji kobiet, dlatego w książce znajdziemy również informacje dotyczące historii mody i społecznej roli kobiety. Dowiemy się jakie były najważniejsze style i tendencje, i poznamy czołowych projektantów.

Muszę jeszcze wspomnieć, że książka jest przepięknie wydana. Twarda oprawa, gruby papier, duża czcionka i piękne ilustracje sprawiają, że książka wygląda bardzo kunsztownie i efektownie. Aczkolwiek do pełni szczęścia, brakuje mi zdjęć, które prezentowałaby omawiane modele torebek. Jestem wzrokowcem i dobrze by było, gdyby od razu mogła zwizualizować sobie to, o czym przeczytałam (pomimo tego, że doskonale wiem, jak wyglądają niektóre torebki).

"Wszechświat Cię wspiera" Gabrielle Bernstein 
Ciężko mi się odnieść do tej książki, bo nie do końca jest to mój styl. Kupując ją, spodziewałam się trochę czegoś innego. Autorka próbuje pokazać nam drogę do znalezienia szczęścia dzięki modlitwom, medytacjom, wizualizacjom czy poprzez dostrajanie się do energii wszechświata czy łączeniu się z aniołami. Jest to książka dla specyficznej grupy odbiorców i nie wszystkim przypadnie do gustu.




Komentarze

  1. Moja tematyka to polityka, kryminał, wiec zupełnie inne klimaty. Sześć pozycji to niezły wynik w miesiąc. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Autorka próbuje pokazać nam drogę do znalezienia szczęścia dzięki modlitwom, medytacjom, wizualizacjom czy poprzez dostrajanie się do energii wszechświata czy łączeniu się z aniołami"

    O rety.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz